dinsdag 23 januari 2018

Programmeren met een bijtje en experimenteren met tijd en gewicht

We mochten van een mama uit de klas van juf Ann het programmeerspel "Bee Bot" gebruiken
Véél inzicht vereist!
Het bijtje moet met opdrachtkaartjes van de ene bloem naar de andere verhuizen via een aantal vakjes op de grondplaat. 
Op het bijtje staan pijlen. 
Op voorhand moet je ingeven hoe het bijtje zich moet verplaatsen 
2 maal duwen op het pijltje  ↑ = 2 vakjes vooruit/1 x draaien naar links  ↩ en dan nog 2x ↑ naar voren. Dan duwen op de startknop!
Afwachten of je het juist geprogrammeerd had en het bijtje op de juiste bloem terecht kwam
Spannend en erg leerrijk!
We waren er helemaal weg van! Ook de juf!
Dankjewel mama




Tijd is erg belangrijk
Hoe lang duurt 1 minuut?
Experimenteren met zandlopers, wekkers en de klok



De cijfers op de klok hebben elk hun plaats




De dagindeling met de klok


Experimenteren met de weegschaal
Ervoor zorgen dat de emmers in evenwicht zijn









Geen opmerkingen:

Een reactie posten